Oddział internistyczno - kardiologiczny

Szpital Specjalistyczny
im. H. Klimontowicza
w Gorlicach
tel.: (18) 35-53-200
e-mail: szpital@szpital.gorlice.pl
ul. Węgierska 21, 38-300 Gorlice
Lekarze często zajmują się działalnością naukową, starają się zamieszczać swoje publikacje w indeksowanych czasopismach medycznych. Najwięcej sukcesów w tym obszarze odnosi dr n.med. Piotr Kukla, autor wielu prac badawczych i poglądowych, członek krajowych zespołów ekspertów i recenzent międzynarodowych czasopism medycznych. Lekarze podnoszą swoje kwalifikacje w ramach kształcenia ustawicznego, pielęgniarki realizują programy specjalizacji oraz uczestniczą w kursach doskonalących i kwalifikacyjnych. Oddział został wyremontowany w pierwszym kwartale 2009 roku. Specyfiką oddziału jest nakierowanie na promowanie zdrowego stylu życia i zachowań prozdrowotnych. Lekarze są zobowiązani udzielać pacjentom wyczerpujących informacji na temat diety, leków, badań dodatkowych, trybu życia, rekreacji, rehabilitacji i wszystkich aspektów mających wpływ na zdrowie człowieka po wypisaniu z oddziału. Zgodnie z ustawą pielęgniarki pełnią rolę edukacyjną, pomocą służy dietetyczka. Fizjoterapeuta uczy prawidłowych nawyków i udziela porad indywidualnie, w zależności od schorzenia, wydolności organizmu, powikłań. W oddziale stosuje się zasady Evidence Based Medicine. W większości sale chorych są trzyosobowe, z możliwością odpłatnego korzystania z telewizji. Oddział jest przystosowany dla potrzeb chorych niepełnosprawnych. Opieka duszpasterska jest mocnym atutem gorlickiego Szpitala, w tym Oddziału Internistyczno-Kardiologicznego.
I. Przyjęcie chorego do oddziału.
1. Pacjent po przyjęciu do oddziału zostaje:
2. Jeśli stan zdrowia pacjenta w trakcie pobytu w oddziale, zmieni się w sposób uniemożliwiający mu zadbanie o własne rzeczy wartościowe, (np. telefon komórkowy, portfel, dokumenty, itp.) to odpowiedzialną za zabezpieczenie ich jest pielęgniarka dyżurna, która przekazuje je do depozytu szpitalnego lub upoważnionej przez pacjenta osobie.
3. Do szpitala pacjent powinien zabrać ze sobą: przybory toaletowe, piżamę, pantofle oraz dokument stwierdzający tożsamość z numerem PESEL i dokument potwierdzający ważne ubezpieczenie zdrowotne.
4. Personel oddziału nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w oddziale zarówno przez pacjentów jak i odwiedzających.
II. Pobyt w oddziale.
1. Odwiedziny chorych są możliwe codziennie w godzinach od 14:00 do 17:00. U jednego pacjenta mogą przebywać nie więcej niż 2 osoby jednocześnie. Inne godziny odwiedzin lub większa ilość osób tylko za zgodą lekarza prowadzącego, lekarza kierującego oddziałem lub lekarza dyżurnego.
2. Odwiedziny w sali intensywnej terapii kardiologicznej wymagają zgody każdorazowo.
3. Dyrektor Szpitala lub upoważniony przez niego lekarz może ograniczyć odwiedziny pacjentów w przypadku wystąpienia zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów, jak również ze względu na możliwości organizacyjne oddziału.
4. Personel medyczny może przerwać lub wstrzymać odwiedziny na czas wykonywania zabiegów diagnostycznych, leczniczych lub pielęgnacyjnych.
5. Nie zaleca się odwiedzin pacjentów hospitalizowanych w oddziale przez dzieci poniżej 12 roku życia.
6. Informacji o chorych udziela lekarz prowadzący danego pacjenta w godzinach od 12:00 do 14:00 osobiście lub pod numerem tel:18 3553415. W dni wolne od pracy – lekarz dyżurny może udzielić informacji dotyczących pacjentów nowoprzyjętych. W żadnym przypadku nie udziela się informacji przez telefon.
7. Udział członka rodziny lub innej wskazanej przez chorego osoby w procesie opieki jest dopuszczalny wyłącznie w zakresie i na zasadach ustalonych z personelem medycznym oddziału i za jego zgodą.
8. Pacjent unieruchomiony w łóżku ma możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych w sali chorych.
9. Pacjent, pracownicy Szpitala z problemami natury etycznej mogą zwrócić się o pomoc w ich rozwiązaniu do funkcjonującego w Szpitalu Zespołu ds. etyki. Wnioski na piśmie należy składać w sekretariacie Dyrektora w kopertach zaadresowanych do Zespołu ds. Etyki.
10. Cisza nocna w oddziale trwa od 2200 do 600. Po godzinie 2200 drzwi na oddział mogą być zamykane.
III. Rozkład dnia w oddziale.
Godziny | Czynności |
600 – 800 | Pomiar parametrów życiowych, toalety poranne, pobieranie materiałów do badań diagnostycznych, porządkowanie sal i przygotowanie do wizyty, realizacja stałych zleceń lekarskich. |
730 – 900 | Wizyta lekarska. |
800 – 900 | Śniadanie. Karmienie/pomoc chorych, podawanie leków. |
900 – 1200 | Badania diagnostyczne, konsultacje specjalistyczne, rehabilitacja, edukacja i przygotowanie pacjentów do samoopielęgnacji, realizacja zleceń lekarskich. |
1200 – 1330 | Obiad. Karmienie/pomoc pacjentom podczas spożywania posiłków, podawanie leków. |
1330 – 1600 | Realizacja zleceń lekarskich, zabiegi pielęgnacyjne, pomiar parametrów życiowych. Odwiedziny chorych. |
1600 – 1700 | Pomiar parametrów życiowych, czynności porządkowe. |
1700 – 1800 | Kolacja. Karmienie/pomoc pacjentom podczas spożywania posiłków, podawanie leków. |
1800 – 2000 | Toaleta wieczorna, wietrzenie sal. Wieczorna wizyta lekarska. |
1900 – 2200 | Czas do dyspozycji pacjentów, realizacja zleceń lekarskich. |
2200 – 600 | Cisza nocna, realizacja stałych zleceń, obserwacja i czuwanie nad bezpieczeństwem pacjentów przebywających w oddziale. |
IV. Obowiązki pacjenta i odwiedzających.
1. Pacjent ma obowiązek poinformować lekarza prowadzącego o przyjmowanych lekach, stosowanie tych leków w czasie pobytu w Szpitalu wymaga zgody lekarza.
2. Pacjent jest obowiązany udzielać w trakcie wywiadu lekarskiego lub pielęgniarskiego pełnej i prawdziwej informacji o swoim stanie zdrowia. Szpital nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z zatajenia bądź udzielenia nieprawdziwej informacji, co do istotnych spraw dotyczących zdrowia pacjenta.
3. Pacjent ma obowiązek każdorazowego zgłaszania pielęgniarce zamiaru opuszczenia oddziału. Pacjent nie może wychodzić poza teren Szpitala za wyjątkiem wyjazdu na badania, konsultacje w asyście personelu Szpitala.
4. Osoby z infekcjami dróg oddechowych lub jakąkolwiek chorobą zakaźną nie powinny odwiedzać pacjenta w Szpitalu.
5. Pacjent oraz osoby go odwiedzające nie mogą manipulować przy aparaturze i urządzeniach medycznych, elektrycznych, gazowych, wentylacyjnych i grzewczych.
6. Odwiedzający mają obowiązek stosowania się do próśb i poleceń personelu medycznego.
7. Pacjent ma obowiązek stosowania się do zaleceń lekarzy i pielęgniarek dotyczących procesu diagnostyczno – terapeutycznego, w tym do przestrzegania zaleconej diety.
8. Pacjent ma obowiązek utrzymywać ład i porządek w miejscu pobytu oraz przestrzegać zasad higieny osobistej.
9. Pacjent oraz odwiedzający powinni odnosić się życzliwie i kulturalnie do innych pacjentów i personelu Szpitala.
10. Pacjent oraz odwiedzający są zobowiązani do przestrzegania na terenie Szpitala, zakazu palenia wyrobów tytoniowych, spożywania napojów alkoholowych, używania narkotyków, środków odurzających pod rygorem sankcji przewidzianych przepisami prawa.
11. Korzystanie przez pacjentów /osoby odwiedzające/ z telefonów komórkowych nie powinno stwarzać uciążliwości dla innych pacjentów.
12. Dostarczanie żywności pacjentom ma uwzględniać nie tylko zaleconą dietę, ale również mieć na uwadze trwałość dostarczonych produktów spożywczych (biegunka znacznie pogarsza rokowanie!!!). Posiłki szpitalne powinny wystarczyć choremu, najlepiej zaopatrzyć go tylko w nie gazowaną wodę mineralną.
13. Zabrania się odwiedzającym siadania na łóżku chorego lub wolnych łóżkach przygotowanych na przyjęcie nowego pacjenta.
14. Pacjenci powinni szanować prawo innych chorych do poufności i intymności.
V. Wypis z oddziału.
1. Karty informacyjne lub inne dokumenty związane z pobytem chorego w oddziale wydawane są w sekretariacie oddziału w dniu wypisu w godzinach od 1200 do 1400.
2. Chory na własną prośbę otrzymuje zaświadczenie o pobycie w szpitalu.
3. Do wypisania zwolnienia lekarskiego niezbędny jest: PESEL pacjenta, numer dowodu osobistego lub NIP pacjenta oraz NIP zakładu pracy.
4. Pacjenci, którzy z różnych powodów nie chcą czekać na otrzymanie karty informacyjnej mają obowiązek pobrać recepty, zapoznać się z zaleceniami i umówić się w sekretariacie oddziału na odebranie lub przesłanie kompletu dokumentacji związanej z wypisem.
5. Za ksero dokumentacji pobierana jest opłata. Wysokość opłaty ustalana jest co roku przez Dyrektora Szpitala w oparciu o obowiązujące przepisy.
VI. Uwagi ogólne.
1. W Szpitalu dla ciągłej poprawy jakości usług medycznych przeprowadzane jest raz w roku, badanie poziomu satysfakcji pacjentów, przy pomocy anonimowej ankiety.
2. Każdy pracownik jest odpowiedzialny za budowanie pozytywnego wizerunku oddziału wśród pacjentów i ich rodzin zgodnie z Misją Szpitala.
3. Personel oddziału jest zobowiązany do przestrzegania reżimu sanitarnego zgodnie z obowiązującymi w Szpitalu procedurami, standardami i instrukcjami.
4. Za wykonanie czynności wynikających ze stosunku pracy i przewidzianych regulaminowo obowiązków odpowiada osobiście każdy pracownik zatrudniony w oddziale.
Ta strona korzysta z plików cookie, po to aby poprawić komfort użytkowania. Domyślamy się, że nie masz nic przeciwko temu. Jeśli jednak chcesz, to możesz zrezygnować w każdej chwili.
UstawieniaAkceptuję