W Szpitalu Specjalistycznym im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach, Zarządzeniem Dyrektora Szpitala został powołany Zespół ds. etyki, do którego mogą zwracać się osoby zatrudnione i pacjenci, z problemami natury etycznej, związanymi z wykonywaniem obowiązków zawodowych lub pobytem w Szpitalu.
Zespół ds. etyki kieruje się zasadą poufności i jest zobowiązany do jej zachowania w calym toku postępowania oraz z po jego zakończeniu.
Zgłaszanie problemów etycznych wymagających rozpatrzenia przez Zespół może odbywać się poprzez:
- zgłoszenie pisemne, złożone w Sekretariacie Dyrekcji Szpitala, w zaklejonej kopercie, opatrzonej datą i zaadresowanej: „Zespół ds. etyki”
- zgłoszenie elektroniczne na adres e – mail: etyka@szpital.gorlice.pl
- zgłoszenie przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Szpitala, w zakładce: Szpital/ Etyka
Każdy wniosek kierowany do Zespołu musi zawierać:
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej wniosek
- numer telefonu kontaktowego do osoby zgłaszającej wniosek
- opis sytuacji/ problemu etycznego
- dyspozycję odnośnie formy kontaktu w celu przekazania opinii końcowej Zespołu:
– adres do korespondencji jeśli opinia ma być wysłana listem poleconym
– adres e-mail jeśli opina ma być wysłana drogą elektroniczną
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.
Informacji dotyczących składania wniosków do Zespołu ds. etyki udziela również Przewodniczący Zespołu ds. etyki w dni robocze w godz. 700 – 1435 tel. 18 3553 350.